Europejski Inspektor Ochrony Danych przeciwko reklamom śledzącym

Dodano: 29 marca 2022
reklama śledząca

Europejski Inspektor Ochrony Danych Wojciech Wiewiórowski wypowiedział się jednoznacznie przeciwko tzw. reklamom śledzącym. Zasugerował, by ograniczenia w tym zakresie wprowadzić w akcie o usługach cyfrowych.

Reklamy śledzące muszą zostać ograniczone

Europejski Inspektor Ochrony Danych stwierdził, że zamiast reklam śledzących warto stosować alternatywne, mniej inwazyjne w kontekście ochrony danych osobowych rodzaje reklam internetowych. To jednak wymaga wprowadzenia ograniczeń w akcie o usługach cyfrowych, a jednocześnie zachęcania do stosowania innego rodzaju reklam.

Uwaga

Reklamy śledzące to takie reklamy internetowe, które wiążą się ze śledzeniem interakcji użytkownika z treścią.

EIOD proponuje ograniczenia w kategoriach danych

EIOD zaproponował wprowadzenie ograniczeń w kategoriach danych osobowych, które mogłyby być przetwarzane w celach reklamowych. Przede wszystkim ograniczenie powinno obejmować dane szczególnej kategorii. Zakazy powinny także objąć dane osobowe dzieci jako osób szczególnie narażonych na manipulację.

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x